Original

Eguo – Even
Music videoMVOriginal

Eguo – Even

2018
00:04:40
自分の楽曲"Even"のMVとして制作しました。 このビデオ作品は先に「Even」というタイトルを決めて、「Odd」という作品と同じ時期に制作しました。 私のほとんどの作品がそうなのですが、まず初めに楽曲を制作しました。 楽曲を制作している時に、たまたまIMAX版『2001年宇宙の旅』が東京の日比谷で上映していたので観に行きました。 子供の頃から大好きで何度も観ている映画を初めて大きなスクリーンで観て感動したので、その影響が楽曲・ビデオ作品共に強く反映されていると思います。 ビデオ作品は、日頃作り(撮り)ためている映像素材の中から選んだ断片を、パズルのピースをはめるように楽曲に配置していきました。 ほとんどは既に作ってあった素材で、最後のピースをはめるため、自宅の玄関に飾ってある雑多な置物(猿などの動物や人の置物、だるま、一輪挿し、太陽の塔のフィギュア、水晶など)を撮影し、その雑多な置物に混じって並ぶ猿の置物が見た「ビジョン」という設定にしました。 私はよく、雑多なものが丁寧に並べられているビジュアルに強く惹かれ、インスピレーションを感じます。 その理由として、私は日本人なので、空、風、川、山、木、石、人工物など、あらゆるものに魂が宿るとする「八百万の神」や、それぞれ異なった出自を持つ神々が一つの船に仲良く乗る「七福神」の影響があると思います。
_SOMEWHERE
3DCGArt workCGDigital signageEventInstallationOriginalSignageVideo installation

_SOMEWHERE

2018
00:01:15
This work has been entered in “Shinjuku Creators Festa 2018”. It originated from the abstract image captured from people walking in Shinjuku, visualizing the image freely and flexibly. The city of Shinjuku itself, the buildings and people - they all seem to be heading in a certain direction, growing and developing. Though we are not quite sure what to make of these forms, we are simply struck by the beauty of their silhouette. Seeing that it shares a common concept with a chemical reaction formula called “reaction diffusion”, we have incorporated into this piece of work a spontaneously created cycle pattern using Houdini and TouchDesigner. Three different patterns of the work were presented on “Digital Signage EST VISION by LUMINE EST”. 「新宿クリエイターズ・フェスタ2018」出品作品。 新宿を歩く人々を抽象化して捉えたイメージを元に、自由に視覚化した作品です。 新宿という都市や建物、人々はどこかに向かって成長しているように見えるが、形成された姿はいったい何と言えるのかはまったくわからない、ただシルエットとして美しいと感じます。 その考え方はreaction diffusionという昔からある化学反応式ととても近かったので、自発的に生まれる周期パターンをHoudiniとTouchDesignerを併用し、表現の中に組み込みました。 「デジタルサイネージ EST VISION by LUMINE EST」で、3パターンの違った映像を展開しました。
Voice of Vision
Art workCGDigital signageEventInstallationMotion graphicsOriginalShort movieSignageVideo installation

Voice of Vision

2018
00:01:35
Since 2013, we have participated in a public art project called “Shinjuku Creators Festa”. Voice of Vision took part in this festival in 2018. Using traditional electronic music as its motif, Voice of Vision suddenly starts a countdown toward something undescribed. With a techno-pop taste, this countdown graphic appears in the city of Shinjuku out of nowhere. This graphic is an experimental collaboration between graphic creator Seiya Nakano and musician duo Satoshi & Makoto. Seiya Nakano is one of the most profound technical director in Japan with an abundant experience from projection mapping to large-sized graphic installation. The members of the duo Satoshi & Makoto met at Kraftwerk’s Japan tour. They released their music from a Dutch music label called Safe Trip and has gained reputation since then. Their music is very unique. For Voice of Vision, Satoshi & Makoto used vintage synthesizer from the ‘80s and ‘90s and created this music by intricately simulating each sound. The equipment we used for both graphic and sound are all vintage and utilized various techniques. Therefore, we isolated ourselves from the up-to-date mainstream machines. It is said that the origin of techno-pop is the ‘80s classic old school. This music is an homage to the origin and we made an attempt to collaborate with the artists who can feel empathy with this idea. 2013年から参加しているパブリックアートプロジェクト「新宿クリエイターズ・フェスタ」の2018年に出品した作品。 エレクトリックミュージックの古典的なモチーフを使用して、テクノポップのテイストのモーショングラフィックが新宿のストリートに現れ、何かにむけてカウントダウンしてゆきます。 今回は映像を中野誠也(Seiya Nakano)氏、音楽をSatoshi & Makotoというアーティストと実験的にコラボレーションしました。 中野誠也氏はプロジェクションマッピングや大型映像インスタレーションで、日本の数多くの有名なプロジェクトを手掛けてきたテクニカルディレクターで、音楽のSatoshi & Makotoは、Kraftwerkの来日ライブで出会ったアーティストで、オランダ safe trip レーベルからリリースした作品が話題を呼んでいます。 音楽はオリジナルで、Satoshi & Makotoが今回のために80〜90年代のビンテージシンセサイザーや、緻密にシミュレートした音源を駆使して制作しました。 映像も音も、現在のメインストリームにあるツールとは異なり独特な方法やビンテージ機材を起用して制作しています。 80年代のオールドスクールのテクノポップにクリエイティブの原点を持っていて、共感できるアーティストと、今回はテクノカルチャーへのオマージュとして、コラボレーションを楽しみました。
JUDGE
3DCGArt workCGDigital signageEventInstallationMotion graphicsOriginalShort filmShort movieSignageVideo installation

JUDGE

2018
00:01:14
Inspired by an artist SUNNOVA’s same-titled music, JUDGE was created for a special exhibition within an event called “Shinjuku Creators Festa”. The theme for this exhibition was “Visualize Shinjuku”. We created the visual image based on the concept of the music: “Do Not Label Us”. In our work, you will see the real-life and the vulgar element of Shinjuku which transform everyday. Yet at the same time, you will also see jungle of skyscrapers which gives an artificial impression. Then a question arises: Does the city that we actually see and the people right in front of us really exist? The world of JUDGE expresses the complicated world view of truth and lies by creating a collage of Shinjuku which we actually shot as well as non-graphic elements which do not exist. 「新宿クリエイターズ・フェスタ」の企画展示「Shinjuku City Visualize」において、“新宿の視覚化(=ビジュアライズ)”というテーマでSUNNOVA氏の同名楽曲からインスパイアされた映像を制作。 楽曲のコンセプトである「決め付けないで」をもとにビジュアルイメージを構築した。 新宿の持つ日々移ろう猥雑さと、対極的にそびえたつビル群。今、目に見ている街並や行き交う人達は本当に存在するのか。 撮影した新宿の街並とそこには存在しないグラフィックのエレメントをコラージュしながら、嘘と本当が錯綜するような世界観を作り上げた。
ペーパークラフトストップモーションGIF広告 -SUZUKI Automobile Global
AdvertisementAnimationOriginalPaper craftStopmotion animation

ペーパークラフトストップモーションGIF広告 -SUZUKI Automobile Global

2018
00:00:26
SUZUKI Automobile Globalの車種、Vitara誕生30周年のアニバーサリー用に制作をご依頼いただいたGIF動画です。 30年間のVitaraの歴史を祝う動画なので、時代を超えモデルチェンジを超えVitaraを愛し続ける2人のキャラクターを登場させ、様々なシーンでウキウキとドライブする様子を描きました。 キャラクター達のファッションや各シーンの色使いは、それぞれの時代に合わせたものになっています。モデルチェンジ毎に異なる背景を使用し、Vitaraがタウンユースにもオフロードにも適しているという特徴を伝えます。また、車体は実際の資料をもとに、各モデルの特徴を可能な限り正確に再現しました。 背景を含む全てのパーツを紙のみで作り、それをストップモーションアニメーション技法で一コマづつ動かして制作したGIF動画です。 SUZUKI VITARAの30周年アニバーサリーのGIFです。 ------------------ To celebrate the 30th anniversary of Vitara (SUZUKI Automobile Global), two characters are happily driving Vitara cars over the generations and model changes in various locations and situations. The fashion of the characters was designed considering the style of each period when the cars were produced. Vitara is meant for both city use and off-road, so the four locations where they drive vary. Referring to the documentation of each car model, I made the paper crafted cars as accurate as possible, such as the wheel of the tires and the proportions of the chassis. All the parts were made with paper including the background, and animated with stop motion technique.

サインアップして、映像アーカイブへの無限のアクセスを手に入れる